Oldalak

2014. november 18., kedd

szürke, borongós november

Egyfelől utálom a novembert. mert sötét és esős, meg szürke is.Másfelől szeretem a novembert, mert Márton nap van, lehet libát enni, bort inni.
Na nem mintha különben nem innék bort. Ha iszom, csak bort iszom (na rendben, néha páleszt is)

Minden évben izgulok, hogy tudok-e szerezni libát.
Ha tudok, hogy ki tudom-e fizetni.

Ha szereztem és megvettem, akkor vajon a mini konyhámban ( ami P szerintem nem konyhastúdió – hanem stúdiókonyha: értsd annyira ici-pici) el tudom-e jól készíteni.

Ha ez is megvan, akkor ízlik-e.

Ha minden jól megy, akkor mi 4-en akik vagyunk a Család, örülünk nagyon és degeszre ettük magunkat.

Idén lilahagymalekvárt is csináltam gyorsan, mert izgatott, hogy milyen lehet.

Már nem is fura, hogy csak 4-en vagyunk. Pont elférünk az asztalnál.

Gizus azért nagyon hiányzott… Ő mindig hiányzik, ez nem változik.

Természetesen elkészült Marci tortája is, ahogy mindig.


Mindezek mellett nagyon kedvelem Szent Márton legendáját.
Még 2005-ben voltunk Tour-ban, meg kellett nézzük a helyet, ahol püspökként élt.
Bármerre járok a világban minden templomban keresem a Szent Márton oltárokat.
Nekem ez fontos, és szeretném, ha a Kamasznak is fontos lenne, miért és ki után kapta a nevét. A Kamasz Gizus Édesapja után (is) lett M.
A névben már jó előre megegyeztünk anno Ex-szel. Lány név nem is volt ami mindkettőnknek tetszett volna, csak fiú.
(később a meg nem született ikreknek is volt nevük, de nekik is csak fiú)


A legendákat és a szenteket tiszteljük, és ez így jó.Ez az utolsó nap a karácsonyi böjt előtt.Úgyhogy mégiscsak szeretem a novembert.

Itthon a Waldorf sulikban is tartanak Márton napi ünnepségeket, hiszen Németországban is nagy hagyománya van az ünnepnek.

Márton napi szokások- körkép

Két nap múlva van Anyu névnapja és a hó végén pedig már itt van Advent.


Emlékszem még a múlt század végén volt olyan november 7-e, amikor már ömlött a hó.
Épp itt lenne az ideje a télnek is.


Minden jó és szép…- lesz egyszer…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése