Oldalak

2013. november 27., szerda

vajas-sajtos kifli

Kezdek visszatérni a "régi" önmagamhoz...?
Amióta itthon vagyok, érlelődik bennem a régi énem.
Aki minden nap sütött-főzött.
De persze amíg dolgoztam és a szüleimnél laktam ez elmaradt.
Most itthon, a saját otthonomban, az irtó szűk és pici konyhában, ez roppant nagy kihívás.
Semmi sem fér el, semminek nincs hely.
Hogy a frászba csinálok/sütök itt bármit is?

Vasárnap jöttem rá, hogy elfelejtettem pékárút venni.
Hétfőn nem lesz mit adni a Gyereknek tízóraira.
Addig nézem a FB-ot, amíg megtalálom a megoldást.
Gyors kifli.
A sok sírás közben ehhez van kedvem, mert nagyon más cselekvés nem köt le most éppen.
De ez legalább sikerélmény!

Mivel nem volt itthon estére és holnapra semmilyen kenyérféle/pékárú, körbenéztem az egyik legjobb helyen (akik szeretnek kenyeret sütni) és gyorsan megsütöttem a vajas, sajtos kifliket.jelentem az ici-pici konyha és az ikeás szilikon "gyúródeszka" most már tökéletesen kiállta a próbát!SImonné Pammer Líviától:Házi tejes kifli : 35 dkg liszt,
2,5 dl tej,
2,5 dkg élesztő,
2,5 dkg vaj,
1 tk cukor,
1-2 tk só
Az élesztőt a cukros langyos tejben felfuttatjuk, a lisztbe beletesszük a lágy vajat, a sót és a felfuttatott élesztőt. Egy tálban szépen összedolgoztam 10 perc alatt. 
A kelesztés után lisztezett deszkára borítottam, majd a tésztát kétfelé vettem, kör alakúra sodortam, 4 részre vágtam, majd egyenként még átsodortam a háromszögeket, megkentem olvasztott vajjal, megszórtam kis reszeltsajttal és a szélesebb részénél feltekertem, sütőpapírra tettem és a tetejét átkentem a sütés előtt tejjel. 
Előmelegített sütőben 170 fokon sütöttem, a sütő aljába forró vízzel teli másik tepsit tettem. Amikor megsültek, még a forró kifliket átkentem hideg vízzel. 8 darab kifli lesz ebből az adagból.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése