Oldalak

2013. február 4., hétfő

Meddig hazudsz még magadnak?

Ez az egyik Kegyetlen Mondat, amiről régebbi bejegyzésben írtam.
Ezt kérdezte tőlem a Gyógyítóm a SZigeten. Talán az első napok valamelyikén rögtön.
Már nem emlékszem arra, hogy pontosan miről szólt a beszélgetés. De nyilván a házasságomról.
És egyszercsak ezt a kérdést szegezte nekem:

"Meddig hazudsz még magadnak?"

Nem is értettem. Ültem ott, teljesen értetlenül.
Mi a kérdés?
Miért hazudnék én magamnak?
Miről van szó egyáltalán?


Lassan kezdtem megérteni magát a kérdést.
Nehezen esett le, hogy valóban a fájdalomban már magamnak is azt hazudtam, hogy ez a házasság nagyon jó volt, és kapcsolatunk csodásan működött, és szerettük egymást.

Igen, be kellett szépen lassan látnom, hogy teljesen igaz az állítás.
Régóta hazudtam magamnak azt, hogy ez nagyon jól működik. Mármint a házasságom, vagy ami maradt belőle.
Nem. Nem így volt. Pár éve már nem működött.
Illetve úgy működött, ahogy Exnek jó volt. Én teljesen kimaradtam a képből, csak megmaradtam háttér kiszolgáló személyzetnek, aki néha jó, ha kéznél van.
Ezt éreztem is, max magamnak nem mertem bevallani. Helyette szépen a testem mutatta meg, hogy valamit nem tudok megemészteni. = Gluténérzékenység, és radikális gluténmentes diéta volt a gyógymód. No persze ez sem használt.

Tehát az ember ki tudja miért, sokszor - talán mindig - ha valami szar, ha valami fáj, vagy csalódás, vagy  saját magunk előtt is szégyeljük bevallani, akkor hazudik.
Magunknak. És azt gondoljuk, hogy ez így jó.
Pedig egyáltalán nem jó, csak ideig-óráig elfedi a fájdalmat, az igazi mély sebet.
És a seb a felszínes kötés alatt csak egyre jobban begyullad.


Pont erről szól az is, hogy évekig hiába próbáltam Ex-szel beszélni a problémákról, nem volt hozzá kedve, inkább úgy tett, mintha minden rendben lenne. Ő is hazudott magának ahelyett, hogy együtt szembe mertünk volna nézni a bajokkal.
AKkor lehetett volna még javítani a helyzeten.

AZóta is sokszor kérdezem meg magamtól: Meddig hazudsz még magadnak?
Sok helyzetben jól jön ez az irányzott gorombaság.
Legalább nem ringatom magamat illúziókban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése