Oldalak

2015. március 2., hétfő

Böjt

A szokásos húsvéti. Mármint a böjt.
Nem tudom hány éve már, hogy kipróbáltuk (Ex és én), hogy bírjuk.
Azóta minden évben megtartom. Én.
Egyrészről próbatétel saját magamnak, hogy le tudok-e mondani a húsról?
Másrészről tisztelgés is a közelgő ünnep előtt.
Harmadrészt kihívás.

Tudom, sok embernek nem jelent semmit és sokan régóta vegák.
Én nem. Nálam alapszükséglet a hús, mert szeretem.

Megint megpróbálom. És bevallom eddig 3x elcsábultam.
Először Anyu bablevesében volt füstölt hús.
Aztán a kamasznak sütöttem kolbászt, és egyet ennem kellett nekem is.
Harmadszor, muszáj voltam téliszalámis szendvicset reggelizni.
A bableves finom volt, és a füstölt hús nem volt hangsúlyos.
A kolbász irtó jól esett, a téliszaláminak alig éreztem az ízét.
És rájöttem még nem hiányzik nagyon.
Kibírható, sőt kevesebbet alszom és egyáltalán nem okoz gondot.
A bajom az, hogy itthon tényleg nincs fantázia a vega kajákban. Vagy én nem találtam meg a megfelelő forrást a jó vega kajához.

Harmadik-negyedik héten már unni fogom a salátát és a grillsajtot, a görög salátát és a pirítóst és/vagy bagettet friss kevert salátával.
A krumplit és a tojásos galuskát is meg fogom utálni.
No idén ki kell próbálnom a kölest is, és a borzalmas barna rizst. Utálom a barna rizst, de talán zöldséggel majd jobb lesz.
Van valami ötletetek mit egyek?
Még nem voltam indiai vagy vega főző kurzuson, de majd ennek is eljön az ideje.

És remélem egy kicsit fogyni is fogok.

Néha kávét sem iszom. Ez sem nehéz.
Egyedül este esik jól egy-két pohár bor. Ezt nem hagyom ki, bocs.

Tegnap pedig nagyon találó és jó volt Dávid prédikációja az IT-n.
Jó ez a böjt. Lelkiekben is.

Csinálnom kellene sokkal tovább.



1 megjegyzés:

  1. Nem rossz a barna rizs, én már évek óta nem eszem fehér rizst, csak barnát. A köles pedig kifejezetten jó tud lenni édesen is (pl. mint a tejberizs, vaníliával ízestve), vagy lekvárral megcsurgatva a tetejét, de sósan is pl. párolt zöldség mellé.
    Egy ötlet: teflonban pici olajon pirítok magokat és a főtt rizshez keverem - én hántolt tökmagot, hántolt napraforgómagot és mandulát szoktam enyhén megpirítani folyton kevergetve, 2-3 perc alatt megpirulnak. De biztosan lehet még más magokkal is bővíteni.

    VálaszTörlés